Tehnoloģiju uzņēmums GSGroup no 1992. gada ir izpildījis vairākus tūkstošus zagtu objektu meklējumu pieprasījumu. Izsekošanas vienības pārliecinājās, ka Geirs Kalstads (Geir Kalstad) pie sava auto ir ticis arī otro reizi pēc tam, kad tas tika nozagts.
"Kad es sapratu, ka tas ir noticis atkal, biju ļoti sadusmots. Pirmā doma - nē, tas nevarēja notikt atkārtoti!"
2016. gadā, vienā dienā pamostoties, Geirs saprata, ka viņa automašīna 'Toyota Land Cruiser' ir nozagta. Taču viņš nebija vienīgais cietušais - tonakt no šī rajona tika aizdzītas trīs automašīnas.
"Kad vienlaikus pazūd trīs viena modeļa un zīmola automašīnas no viena rajona un tajā pašā naktī, ir iespējams gandrīz pilnīgi droši apgalvot, ka tā ir ilgstoši un detaļās plānota operācija. Automašīnu ražotāji jau tā uzstāda spēkratiem labas centrālās atslēgas un imobilaizeru sistēmas. Taču kriminālie grupējumi veiksmīgi gan uzlauža, gan atkodē šīs sistēmas," stāsta GSGroup vadītājs Espens Viriks Ranviks (Espen Virik Ranvik).
Divus gadus pēc tam, kad notika auto zādzība, Geirs bija ticis pie jauna 'Toyota Land Cruiser'. Un atkal vienu rītu viņš konstatēja, ka ir apzagts. Taču šoreiz stāstam bija citādākas beigas.
"Klients ar mums sazinājās uzreiz pēc tam, kad bija atklājis, ka auto vairs neatrodas vietā, kur tas bija novietots. Taču viņam joprojām bija abas atslēgas. Tieši tāpat kā pirms diviem gadiem. Tas lika mums domāt, ka viņš ir kļuvis par tāda pašā uzbrukuma upuri," atceras Espens.
Abas nozagtās automašīnas bija piecus līdz septiņus gadus vecas un aprīkotas ar to pašu slēgšanas sistēmu. "Neviena nebija jauna. Taču tagad es saprotu, kāpēc cilvēki izvēlas papildus savam īpašumam - laivām, automašīnām un citam ekipējumam - uzstādīt izsekošanas sistēmu. Tas ir gan tāpēc, lai būtu drošs par savu īpašumu, gan arī tāpēc, lai palīdzētu notvert zagļus un neļautu tiem izdarīt vairāk noziegumu," Geirs ir priecīgs, ka viņa otrais auto bija aprīkots ar 'Spotguard'. "Man tas nozīmē, ka veicu visas preventīvās darbības, lai nekļūtu par atkārtota nozieguma upuri. Esmu ļoti priecīgs, ka atguvu otro auto vēl pirms zagļi to bija paspējuši izvest no valsts."
Dažādi mediji nepārtraukti ziņo, kā organizētās noziedzības tīkli zog automašīnas un ekipējumu, vedot cauri Eiropai un Āzijai. "Automašīnu zādzības mūsdienās ir daudz profesionālākas kā jebkad. Tas nozīmē, ka auto, laivas un citi pārvietojami vērtīgi objekti īsā laika posmā tiek nogādāti ļoti tālu no zādzības vietas. Mūsu sarežģītā tehnoloģija kombinācijā ar lielisku sadarbību ar apdrošinātājiem un policiju visā Eiropā ļauj mums būt soli priekšā," ir pārliecināts Espens.